Βαρθολομιό Ηλείας
Το Βαρθολομιό είναι κωμόπολη του Νομού Ηλείας. Σύμφωνα με την απογραφή του 2011 έχει 3.603 κατοίκους, ενώ το 2001 είχε 3.093 κατοίκους, με κύρια ενασχόληση τη γεωργία. Σημαντική ανάπτυξη παρουσιάζει ο τομέας τους τουρισμού του εμπορίου και της ελαφράς βιοτεχνίας.
Διοικητικά ανήκει στο Δήμο Πηνειού, ενώ παλαιότερα ήταν η έδρα του Καποδιστριακού Δήμου Βαρθολομιού. Σε απόσταση 2 χλμ. από το Βαρθολομιό βρίσκεται η παραλία Θίνες. Το Βαρθολομιό διαθέτει 2 Δημοτικά σχολεία, 2 νηπιαγωγεία, 2 παιδικούς σταθμούς, Γυμνάσιο, Λύκειο και το Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού
που ιδρύθηκε το 1997.
Πριν τη Φραγκοκρατία του χωριό ονομαζόταν εξαιτίας ενός έλους στη περιοχή Βαλτοχώρι
ή Βατραχοχώρι. Το χωριό άλλαξε όνομα με τη έναρξη της Φραγκοκρατίας και πήρε το
όνομα του φεουδάρχη Βαρθολομαίου Β΄ Γκίζι. Σύμφωνα με την παράδοση, ένας ιππότης
που ονομαζόταν Βαρθολομαίος γνώρισε μια πολύ όμορφη κοπέλα που έβοσκε πρόβατα
καθώς επιτηρούσε την επικράτειά του. Την ρώτησε πώς τη λένε και από ποιο χωριό κατάγεται
και έδειξε το χωριό της στη κοιλάδα. Ο Βαρθολομαίος θαμπωμένος ζήτησε από το πατέρα
του να παντρευτεί τη κοπέλα και εκείνος δέχτηκε. Το μέρος που είδε τη κοπέλα ονομάστηκε Καρδιοκράφτι. Την μέρα του γάμου, ο Βαρθολομαίος εντυπωσιασμένος από τους κατοίκους
της περιοχής του έδωσε χωράφια και αυτοί σε ανταπόδοση ονόμασαν το χωριό του Βαρθολομιό.
Μια άλλη πιθανή προέλευση η σταδιακή παραφθορά του ονόματος Βαλτόλιμνο σε Βαρθολομιό.
Η παλαιότερη αναφορά του χωριού με το όνομα Βαρθολομιό είναι ένα πατριαρχικό σιγίλιο
του 1200 που βρίσκεται στη μονή των Βλαχερνών, στη περιοχή της Κυλλήνης.
Το χωριό στα Βυζαντινά χρόνια ήταν γνωστό ως Βαλτοχώρι ή Βατραχοχώρι. Το 1204 η περιοχή
έγινε κτήση των Φράγκων. Η Φραγκοκρατία διήρκησε από το 1204 μέχρι το 1430. Η παλαιότερη αναφορά του χωριού με το όνομα Βαρθολομιό είναι ένα πατριαρχικό σιγίλιο του 1200 που
βρίσκεται στη μονή των Βλαχερνών, στη περιοχή της Κυλλήνης. Το 1825, κατά τη διάρκεια της Επανάστασης του 1821 κοντά στο Βαρθολομιό δώθηκε η Μάχη του Βαρθολομιού. Η μάχη
δώθηκε μεταξύ τις 9 και 11 Νοεμβρίου 1825 και ήταν μια προσπάθεια να ανακοπεί η πορεία
του Ιμπραήμ Πασά προς το Μεσολόγγι. Η μάχη έληξε με μεγάλες απώλειες για τους Τούρκους,
με περίπου 1.000 νεκρούς, από τους Έλληνες όλοι εκτός ενός πέθαναν στη μάχη, σύνολο 150
(κατά τον Φραντζή), ή 180 (κατά τον Γ. Σισίνη). Ο πρώτος εορτασμός της επετείου της μάχης
του Βαρθολομιού έγινε το 2001.
Το Βαρθολομιό βρίσκεται σε μια περιοχή με συχνές ισχυρές σεισμικές δονήσεις. Το 1820 έλαβε
χώρα ένας σεισμός μεγέθους 6,6 ρίχτερ με επίκεντρο νοτιοανατολικά της χερσονήσου της
Κυλλήνης. Οι σεισμοί του 1953 επίκεντρο ανάμεσα στη Κεφαλονιά και τη Ζάκυνθο προκάλεσαν εκτεταμένες καταστροφές στο Βαρθολομιό και στη Κυλλήνη, ιδίως ένας μετασεισμός μεγέθους
6,3 ρίχτερ με επίκεντρο περίπου 20 χιλιόμετρα βορειοδυτικά της Κυλλήνης. Τις 16 Οκτωβρίου
1988 ένας σεισμός με επίκεντρο κοντά στη Κυλλήνη μεγέθους 6,0 ρίχτερ γκρέμισε το καμπαναριό
του ναού του Αγίου Ιωάννου στο Βαρθολομιό. Άλλος ένας σεισμός με επίκεντρο κοντά στο
Βαρθολομιό σημειώθηκε τις 2 Δεκεμβρίου 2002 και είχε μέγεθος 5,8 ρίχτερ. Ο σεισμός
προκάλεσε περισσότερες καταστροφές από το αναμενόμενο, προκαλώντας ζημιές σε
τουλάχιστον 450 κτίρια, από τα οποία τα περισσότερα είναι λιθόκτιστα ή κτίρια που είχαν πληγεί
από το σεισμό του 1988.
==========================================================================
Το Βαρθολομιό είναι κωμόπολη του Νομού Ηλείας. Σύμφωνα με την απογραφή του 2011 έχει 3.603 κατοίκους, ενώ το 2001 είχε 3.093 κατοίκους, με κύρια ενασχόληση τη γεωργία. Σημαντική ανάπτυξη παρουσιάζει ο τομέας τους τουρισμού του εμπορίου και της ελαφράς βιοτεχνίας.
Διοικητικά ανήκει στο Δήμο Πηνειού, ενώ παλαιότερα ήταν η έδρα του Καποδιστριακού Δήμου Βαρθολομιού. Σε απόσταση 2 χλμ. από το Βαρθολομιό βρίσκεται η παραλία Θίνες. Το Βαρθολομιό διαθέτει 2 Δημοτικά σχολεία, 2 νηπιαγωγεία, 2 παιδικούς σταθμούς, Γυμνάσιο, Λύκειο και το Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού
που ιδρύθηκε το 1997.
που ιδρύθηκε το 1997.
Πριν τη Φραγκοκρατία του χωριό ονομαζόταν εξαιτίας ενός έλους στη περιοχή Βαλτοχώρι
ή Βατραχοχώρι. Το χωριό άλλαξε όνομα με τη έναρξη της Φραγκοκρατίας και πήρε το
όνομα του φεουδάρχη Βαρθολομαίου Β΄ Γκίζι. Σύμφωνα με την παράδοση, ένας ιππότης
που ονομαζόταν Βαρθολομαίος γνώρισε μια πολύ όμορφη κοπέλα που έβοσκε πρόβατα
καθώς επιτηρούσε την επικράτειά του. Την ρώτησε πώς τη λένε και από ποιο χωριό κατάγεται
και έδειξε το χωριό της στη κοιλάδα. Ο Βαρθολομαίος θαμπωμένος ζήτησε από το πατέρα
του να παντρευτεί τη κοπέλα και εκείνος δέχτηκε. Το μέρος που είδε τη κοπέλα ονομάστηκε Καρδιοκράφτι. Την μέρα του γάμου, ο Βαρθολομαίος εντυπωσιασμένος από τους κατοίκους
της περιοχής του έδωσε χωράφια και αυτοί σε ανταπόδοση ονόμασαν το χωριό του Βαρθολομιό.
Μια άλλη πιθανή προέλευση η σταδιακή παραφθορά του ονόματος Βαλτόλιμνο σε Βαρθολομιό.
Η παλαιότερη αναφορά του χωριού με το όνομα Βαρθολομιό είναι ένα πατριαρχικό σιγίλιο
του 1200 που βρίσκεται στη μονή των Βλαχερνών, στη περιοχή της Κυλλήνης.
ή Βατραχοχώρι. Το χωριό άλλαξε όνομα με τη έναρξη της Φραγκοκρατίας και πήρε το
όνομα του φεουδάρχη Βαρθολομαίου Β΄ Γκίζι. Σύμφωνα με την παράδοση, ένας ιππότης
που ονομαζόταν Βαρθολομαίος γνώρισε μια πολύ όμορφη κοπέλα που έβοσκε πρόβατα
καθώς επιτηρούσε την επικράτειά του. Την ρώτησε πώς τη λένε και από ποιο χωριό κατάγεται
και έδειξε το χωριό της στη κοιλάδα. Ο Βαρθολομαίος θαμπωμένος ζήτησε από το πατέρα
του να παντρευτεί τη κοπέλα και εκείνος δέχτηκε. Το μέρος που είδε τη κοπέλα ονομάστηκε Καρδιοκράφτι. Την μέρα του γάμου, ο Βαρθολομαίος εντυπωσιασμένος από τους κατοίκους
της περιοχής του έδωσε χωράφια και αυτοί σε ανταπόδοση ονόμασαν το χωριό του Βαρθολομιό.
Μια άλλη πιθανή προέλευση η σταδιακή παραφθορά του ονόματος Βαλτόλιμνο σε Βαρθολομιό.
Η παλαιότερη αναφορά του χωριού με το όνομα Βαρθολομιό είναι ένα πατριαρχικό σιγίλιο
του 1200 που βρίσκεται στη μονή των Βλαχερνών, στη περιοχή της Κυλλήνης.
Το χωριό στα Βυζαντινά χρόνια ήταν γνωστό ως Βαλτοχώρι ή Βατραχοχώρι. Το 1204 η περιοχή
έγινε κτήση των Φράγκων. Η Φραγκοκρατία διήρκησε από το 1204 μέχρι το 1430. Η παλαιότερη αναφορά του χωριού με το όνομα Βαρθολομιό είναι ένα πατριαρχικό σιγίλιο του 1200 που
βρίσκεται στη μονή των Βλαχερνών, στη περιοχή της Κυλλήνης. Το 1825, κατά τη διάρκεια της Επανάστασης του 1821 κοντά στο Βαρθολομιό δώθηκε η Μάχη του Βαρθολομιού. Η μάχη
δώθηκε μεταξύ τις 9 και 11 Νοεμβρίου 1825 και ήταν μια προσπάθεια να ανακοπεί η πορεία
του Ιμπραήμ Πασά προς το Μεσολόγγι. Η μάχη έληξε με μεγάλες απώλειες για τους Τούρκους,
με περίπου 1.000 νεκρούς, από τους Έλληνες όλοι εκτός ενός πέθαναν στη μάχη, σύνολο 150
(κατά τον Φραντζή), ή 180 (κατά τον Γ. Σισίνη). Ο πρώτος εορτασμός της επετείου της μάχης
του Βαρθολομιού έγινε το 2001.
έγινε κτήση των Φράγκων. Η Φραγκοκρατία διήρκησε από το 1204 μέχρι το 1430. Η παλαιότερη αναφορά του χωριού με το όνομα Βαρθολομιό είναι ένα πατριαρχικό σιγίλιο του 1200 που
βρίσκεται στη μονή των Βλαχερνών, στη περιοχή της Κυλλήνης. Το 1825, κατά τη διάρκεια της Επανάστασης του 1821 κοντά στο Βαρθολομιό δώθηκε η Μάχη του Βαρθολομιού. Η μάχη
δώθηκε μεταξύ τις 9 και 11 Νοεμβρίου 1825 και ήταν μια προσπάθεια να ανακοπεί η πορεία
του Ιμπραήμ Πασά προς το Μεσολόγγι. Η μάχη έληξε με μεγάλες απώλειες για τους Τούρκους,
με περίπου 1.000 νεκρούς, από τους Έλληνες όλοι εκτός ενός πέθαναν στη μάχη, σύνολο 150
(κατά τον Φραντζή), ή 180 (κατά τον Γ. Σισίνη). Ο πρώτος εορτασμός της επετείου της μάχης
του Βαρθολομιού έγινε το 2001.
Το Βαρθολομιό βρίσκεται σε μια περιοχή με συχνές ισχυρές σεισμικές δονήσεις. Το 1820 έλαβε
χώρα ένας σεισμός μεγέθους 6,6 ρίχτερ με επίκεντρο νοτιοανατολικά της χερσονήσου της
Κυλλήνης. Οι σεισμοί του 1953 επίκεντρο ανάμεσα στη Κεφαλονιά και τη Ζάκυνθο προκάλεσαν εκτεταμένες καταστροφές στο Βαρθολομιό και στη Κυλλήνη, ιδίως ένας μετασεισμός μεγέθους
6,3 ρίχτερ με επίκεντρο περίπου 20 χιλιόμετρα βορειοδυτικά της Κυλλήνης. Τις 16 Οκτωβρίου
1988 ένας σεισμός με επίκεντρο κοντά στη Κυλλήνη μεγέθους 6,0 ρίχτερ γκρέμισε το καμπαναριό
του ναού του Αγίου Ιωάννου στο Βαρθολομιό. Άλλος ένας σεισμός με επίκεντρο κοντά στο
Βαρθολομιό σημειώθηκε τις 2 Δεκεμβρίου 2002 και είχε μέγεθος 5,8 ρίχτερ. Ο σεισμός
προκάλεσε περισσότερες καταστροφές από το αναμενόμενο, προκαλώντας ζημιές σε
τουλάχιστον 450 κτίρια, από τα οποία τα περισσότερα είναι λιθόκτιστα ή κτίρια που είχαν πληγεί
από το σεισμό του 1988.
χώρα ένας σεισμός μεγέθους 6,6 ρίχτερ με επίκεντρο νοτιοανατολικά της χερσονήσου της
Κυλλήνης. Οι σεισμοί του 1953 επίκεντρο ανάμεσα στη Κεφαλονιά και τη Ζάκυνθο προκάλεσαν εκτεταμένες καταστροφές στο Βαρθολομιό και στη Κυλλήνη, ιδίως ένας μετασεισμός μεγέθους
6,3 ρίχτερ με επίκεντρο περίπου 20 χιλιόμετρα βορειοδυτικά της Κυλλήνης. Τις 16 Οκτωβρίου
1988 ένας σεισμός με επίκεντρο κοντά στη Κυλλήνη μεγέθους 6,0 ρίχτερ γκρέμισε το καμπαναριό
του ναού του Αγίου Ιωάννου στο Βαρθολομιό. Άλλος ένας σεισμός με επίκεντρο κοντά στο
Βαρθολομιό σημειώθηκε τις 2 Δεκεμβρίου 2002 και είχε μέγεθος 5,8 ρίχτερ. Ο σεισμός
προκάλεσε περισσότερες καταστροφές από το αναμενόμενο, προκαλώντας ζημιές σε
τουλάχιστον 450 κτίρια, από τα οποία τα περισσότερα είναι λιθόκτιστα ή κτίρια που είχαν πληγεί
από το σεισμό του 1988.
==========================================================================
Από πού προέρχεται το όνομα 20 συνοικιών της Αθήνας
Πόσα γνωρίζεις για την πόλη σου;
2. Αέρηδες Η περιοχή στο τέρμα της οδού Αιόλου, κάτω από την Ακρόπολη, ονομάστηκε έτσι λόγω του Ωρολόγιου του Ανδρόνικου Κυρρήστου. Το μαρμάρινο αυτό μνημείο, το οποίο θεωρείται ο αρχαιότερος μετεωρολογικός και ωρομετρικός σταθμός του κόσμου, είχε στη ζωφόρο τους ανάγλυφους τους 8 ανέμους. Στη κορυφή του στεκόταν ένας χάλκινος Τρίτωνας που περιστρεφόταν και έδειχνε με το ραβδί του ποιος από τους 8 απεικονιζόμενους ανέμους φυσούσε εκείνη την ώρα.
3. Ακαδημία Πλάτωνος Περιοχή που βρίσκεται δεξιά της λεωφόρου Αθηνών. Οφείλει την ονομασία της στον ήρωα Ακάδημο και τη φιλοσοφική σχολή, την Ακαδημία, που ίδρυσε ο Πλάτων το 387 π.Χ, η οποία λειτούργησε μέχρι την παύση της από τον Αυτοκράτορα Ιουστινιανό το 529. Στην Ακαδημία οδηγούσε δρόμος μήκους περίπου 1.5 χλμ. που άρχιζε από το Δίπυλο του Κεραμεικού, διασχίζοντας το επίσημο νεκροταφείο της πόλης, το Δημόσιο Σήμα. Σήμερα η διαδρομή αυτή ταυτίζεται με τις οδούς Πλαταιών - Πλάτωνος και Σαλαμίνος.
Στην περιοχή της Ακαδημίας Πλάτωνος δημιουργήθηκε ένα νέο εκπαιδευτικό, διαδραστικό πολυμεσικό μουσείο, στόχος του οποίου είναι η ανάδειξη των ιστορικών και αρχαιολογικών στοιχείων της Ακαδημίας και η προσέγγιση του χώρου της φιλοσοφίας και των ιδεών με την χρήση των πλέον σύγχρονων τεχνολογιών.
4. Αλυσίδα Περιοχή στο τέρμα της οδού Πατησίων, όπου σήμερα είναι και ο σταθμός των ΗΣΑΠ. Πήρε το όνομά της το 1900 από τη σιδερένια αλυσίδα που τοποθετούσαν προκειμένου να διακόπτει τη διάβαση του δρόμου, κατά το πέρασμα του σιδηρόδρομου Aθηνών-Κηφισάς, του γνωστού «Θηρίου».
5. Βοτανικός Είναι η περιοχή μεταξύ των λεωφ. Κωνσταντινουπόλεως και Αθηνών, γνωστή παλαιότερα ως «Χασεκή» αφού η έκταση των 120 στρεμμάτων του Κήπου ανήκε στον βοεβόδα της Αθήνας, Χασεκή. Οφείλει το όνομά της στον Βοτανικό Κήπο (Ιερά Οδός και Σπ. Πάτση 56), τον παλαιότερο βοτανικό κήπο της χώρας, ο οποίος διαμορφώθηκε το 1835. Το 1836 λειτούργησε ως «Δενδροκομείο» και από το 1838 ως «Βοτανικός Κήπος». Το 1915 δημιουργήθηκε η «Ανώτατη Γεωπονική Σχολή» στην οποία παραχωρήθηκε μέρος της έκτασης του κήπου. Σήμερα ο Βοτανικός κήπος ανήκει στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, το οποίο στεγάζεται εκεί.
Εκεί υπάρχει και η Κρήνη του Χασεκή, η μοναδική οθωμανική κρήνη που σώζεται στην Αθήνα. Σε ειδικό δε χώρο φυλάσσεται ό,τι απέμεινε από την αρχαία «ελιά του Πλάτωνα» ή «του Περικλή», Γεωργικό Μουσείο, Εργαστήριο Γαλακτοκομίας.
6. Γεράνι Περιοχή μεταξύ των οδών Αγ. Κωνσταντίνου, Νικ. Βούλγαρη, Πειραιώς και Σοφοκλέους. Οφείλει το όνομά της σ’ ένα πηγάδι με χαμηλή στάθμη νερού που υπήρχε εκεί και αντλούσαν το νερό με γερανό. Κατά τον Κώστα Μπίρη η έκφραση «με νερό γεράνι» σήμαινε πηγάδι με νερό σε μικρό βάθος, προσιτό στην άντληση με γερανό.
Τοπόσημο της γειτονιάς του Γερανίου, αλλά και σημείο αναφοράς για τον Τύπο της μεταπολεμικής Ελλάδας, το κτίριο του «Ρομάντσο» συμπυκνώνει τόσο την ιστορία των τυπογραφείων του Γερανίου όσο και την ιστορία των λαϊκών περιοδικών που διαμόρφωσαν το αναγνωστικό κοινό των μεταπολεμικών χρόνων. Οι δρόμοι του Γερανίου, με πρωταγωνίστρια την οδό Σωκράτους, ήταν –και εν πολλοίς είναι ακόμη– ταυτισμένοι με τον αγοραίο έρωτα. Στο Γεράνι επιβιώνουν ακόμα και σήμερα ταβέρνες που διατηρούν την ατμόσφαιρα και το περιβάλλον του μεσοπολέμου. Η Κληματαριά της οδού Θεάτρου βρίσκεται στο ίδιο σημείο από το 1927, ενώ το αρχείο της αναφέρει ότι στην αυλή της είχαν παίξει μπουζούκι ο Μάρκος Βαμβακάρης και ο Γιάννης Παπαϊωάννου.
7. Γκύζη Η περιοχή αριστερά της λεωφόρου Αλεξάνδρας οφείλει το όνομά της σε κεντρικό δρόμο που την διέσχισε, στον οποίο είχε δοθεί τιμητικά από το δήμο της Αθήνας το όνομα του Τήνιου γλύπτη Νικολάου Γύζη. Η παράφραση του ονόματος του Γύζη σε Γκύζη οφείλεται στον τρόπο εκφοράς του ονόματος του ζωγράφου κατά την περίοδο που διέμενε στην Γερμανία, όπου εξαιτίας των λατινικών χαρακτήρων από Γύζης μετατράπηκε σε Γκύζης.
Τα παλιά χρόνια κατά μήκος του ρέματος που κατέβαινε από τους Αμπελόκηπους προς την Πατησίων, ακολουθώντας τη σημερινή λεωφ. Αλεξάνδρας, υπήρχαν πολλά μαρμαράδικα εργαστήρια Τήνιων καλλιτεχνών. Η συνοικία πήρε αυτή την ονομασία από το 1925.
8. Δεξαμενή Γειτονιά του κέντρου της Αθήνας στους ΝΑ πρόποδες του Λυκαβηττού. Ονομάστηκε έτσι λόγω της δεξαμενής του Αδριάνειου Υδραγωγείου την κατασκευή του οποίου ξεκίνησε ο αυτοκράτορας Αδριανός και ολοκλήρωσε ο Αντώνιος ο Ευσεβής, τον 2ο αιώνα μ.Χ., όπως αναγράφεται στην σωζόμενη επιγραφή του επιστυλίου: «Αυτοκράτωρ Καίσαρ Αίλιος Αδριανός Αντωνίνος Αύγουστος, ευσεβής ύπατος, υδραγωγείον εν Αθήναις αρξάμενον υπό του θείου πατρός, επέρανεν και αφιέρωσεν». Η δεξαμενή είναι ορθογώνια με διαστάσεις 9.36μ Χ 26,1μ., χωρητικότητας 500 κ.μ.
Το Αδριάνειο Υδραγωγείο και η Δεξαμενή λειτούργησαν μέχρι την εποχή της Τουρκοκρατίας, υδροδοτώντας την Αθήνα μέσα από ένα εύστροφο σύστημα αγωγών και δεξαμενών που μετέφερε το άφθονο νερό από το βουνό της Πάρνηθας και της Πεντέλης. Τώρα η Δεξαμενή είναι μία όαση στο κέντρο της Αθήνας, με ωραίο καφενεδάκι/ουζερί και τον ομώνυμο θερινό κινηματογράφο.
9. Εξάρχεια Περιοχή του κέντρου της Αθήνας η οποία εκτείνεται γύρω από την ομώνυμη πλατεία, κάτω από τον λόφο του Στρέφη. Οφείλει το όνομά της σ’ ένα μπακάλη από την Κόνιτσα, τον ΄Εξαρχο, ο οποίος είχε το παντοπωλείο του στη συμβολή των οδών Θεμιστοκλέους και Σολωμού.
10. Ζωγράφου Ανατολική συνοικία της Αθήνας. Ονομάστηκε έτσι όταν το 1919 άρχισαν να χτίζονται τα πρώτα σπίτια στα οικόπεδα του «Ζωγράφου», βουλευτή στο κόμμα του Θεόδωρου Δηλιγιάννη ο οποίος είχε αγοράσει μία μεγάλη έκταση στην περιοχή την οποία στη συνέχεια ρυμοτόμησε σε οικόπεδα και πουλούσε με δόσεις 112 δρχ. το μήνα. Δέκα χρόνια μετά τα σπίτια είχαν φτάσει 100.
11. (Πλατεία) Κλαυθμώνος Η πλατεία αυτή έχει πάρει κατά καιρούς διάφορα ονόματα, όπως Πλατεία των κήπων του Παλαιού Παλατιού (επί Όθωνα), Πλατεία Νομισματοκοπείου (μετά την ανέγερση του Νομισματοκοπείου), Πλατεία 25ης Μαρτίου (όταν το 1838 καθιερώθηκε η εθνική επέτειος της 25ης Μαρτίου), Πλατεία Δημοκρατίας (μετά την έξωση του Οθωνα, το 1862), Κήπος του Υπουργείου Οικονομικών (όταν στο Νομισματοκοπείο στεγαζότανε το Υπουργείο Οικονομικών).
Ονομάστηκε πλατεία Κλαυθμώνος το 1878 μετά από χρονογράφημα του περιοδικού Εστία, του Δημ. Καμπούρογλου, επειδή εκεί, μπροστά από το Υπουργείο Οικονομικών, μαζεύονταν οι απολυμένοι δημόσιοι υπάλληλοι ή «Παυσανίες» μετά από κάθε εκλογική αναμέτρηση οι οποίοι έκλαιγαν και διαμαρτυρόντουσαν για την απόλυσή τους.
12. Κολωνάκι Η περιοχή αυτή του κέντρου της Αθήνας φέρει το όνομά της από το ομώνυμο κολωνάκι που, μαζί με άλλα, τοποθετούσαν σε διάφορα σημεία της Αθήνας, ως στοιχείο αποτροπής λοιμών, ασθενειών και θεομηνιών. Αυτή η μικρή κολώνα βρισκόταν παλαιότερα στην πλατεία Δεξαμενής και αργότερα τοποθετήθηκε στην πλατεία Φιλικής Εταιρείας, επίσημο όνομα της πλατείας Κολωνακίου.
13. Κυνoσάργους Παλιά ονομασία Δουργούτι. Είναι η περιοχή στην αρχή της Λεωφ. Βουλιαγμένης, νοτιοδυτικά του ναού της Αγίας Φωτεινής. Πήρε αυτή την ονομασία επειδή από ανασκαφές, οι οποίες έγιναν σε οικόπεδο πίσω από τον Ιερό Ναό του Αγίου Παντελεήμονος Ιλισσού, διαπιστώθηκε πως στην αρχαιότητα υπήρχε εκεί το Γυμνάσιο Κυνόσαργες, ένα από τα τρία μεγαλύτερα Γυμνάσια της Αθήνας. Εκεί φοιτούσαν τα παιδιά των μη γνήσιων (από πατέρα και μητέρα) Αθηναίων γι’ αυτό και ήταν «καθ-ιερωμένο» στον Ηρακλή, ο οποίος ήταν κι αυτός νόθος.
Ονομάσθηκε έτσι διότι κάποια φορά που οι Αθηναίοι προσέφεραν θυσία στον Ηρακλή, ένας σκύλος πήγε και άρπαξε τους μηρούς του θυσίου ζώου και καταδιωκόμενος στη συνέχεια φτάνοντας στο σημείο αυτό (στο «κυνός άργος», δηλαδή «εκεί που σταμάτησε, στάθμευσε, βράδυνε ο σκύλος») τα εγκατέλειψε. Οι Αθηναίοι συμβουλεύτηκαν το Μαντείο πώς να εξιλεώσουν τον ήρωα και έλαβαν χρησμό να φτιάξουν ιερό στον Ηρακλή, εκεί που ο σκύλος άφησε τους μηρούς. Έτσι, ίδρυσαν τον Ναό και τον ονόμασαν εκ του κυνός αργού, Κυνόσαργες.
14. Μετς Είναι η συνοικία που βρίσκεται ΝΔ του λόφου του Αρδηττού, στη περιοχή του Παναθηναϊκού Σταδίου. Οφείλει το όνομά της σε μία μπυραρία με το όνομα «Μετς» που έχτισε το 1883 ο Κάρολος Φιξ και διέθετε την μπίρα που έφτιαχνε στο εργοστάσιό του στην Αθήνα. Η ονομασία της μπιραρίας προήλθε από τη γαλλική πόλη Μετς όπου έγινε η τελευταία μάχη του γαλλο-πρωσικού πολέμου το 1871 και στην οποία είχαν λάβει μέρος και Ελληνες εθελοντές. Στις αρχές του 20ου αιώνα η συνοικία λεγόταν και «Παντρεμενάδικα», λόγω του ότι ήταν τόπος για ερωτικά ραντεβού και καταφύγια παράνομων δεσμών στις ξύλινες πρόχειρες κατασκευές που υπήρχαν στην περιοχή.
15. Μοναστηράκι Συνοικία του κέντρου της Αθήνας, η οποία γειτνιάζει με τις συνοικίες του Ψυρρή, της Πλάκας και του Θησείου. Απέκτησε το όνομα «Μοναστηράκι» όταν το εκεί ευρισκόμενο Μεγάλο Μοναστήρι της Παντάνασσας, αφιερωμένο στη Κοίμηση της Θεοτόκου, έχασε κατά τη διάρκεια του 19ου αιώνα τα περιουσιακά του στοιχεία και υποβαθμίστηκε σ’ ένα μικρό μοναστήρι, δηλαδή ένα «μοναστηράκι». Από το μοναστήρι σήμερα σώζεται μόνο η εκκλησία η οποία βρίσκεται στην πλατεία.
16. Πατήσια Σχετικά με την προέλευση του τοπωνυμίου Πατήσια οι γνώμες των ειδικών διίστανται. Ο Καμπούρογλους πιστεύει ότι προέρχεται από έναν τούρκο κτηματία, τον Πατίς Αγά. Τα Πατήσια παλιά λέγονταν και «Παραδείσια», από το παράδεισος.
Μια παράδοση αναφέρει ότι κατά την τουρκοκρατία λέγονταν Αγά-Πατήσια. Αυτό προήλθε από ένα ανέκδοτο περιστατικό. Όταν ο τούρκος Αγάς που αρέσκονταν στο πιοτό τρικλίζοντας διαρκώς, καταδίωκε τα παιδιά της περιοχής, εκείνα με την σειρά τους του έλεγαν περιπαικτικά «Αγά …πάτα ίσια!». Επικρατέστερη είναι η εκδοχή του αρχιτέκτονα και λαογράφου Κ. Μπίρη ο οποίος υποστηρίζει ότι τα Πατήσια πήραν το όνομά τους από τον αρχαίο Δήμο Βάτης και συγκεκριμένα από τον επιρρηματικό τύπο Βατήσι.
17. Πετράλωνα Η συνοικία βρίσκεται νοτιοδυτικά του Θησείου και εκτείνεται εκατέρωθεν των γραμμών του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου Αθηνών - Πειραιώς και γι’ αυτό χωρίζονται σε Άνω και Κάτω Πετράλωνα. Το όνομα οφείλεται στα μεγάλα πέτρινα αλώνια που δημιουργήθηκαν μετά την ισοπέδωση του γεμάτου από βράχους εδάφους της περιοχής.
18. Πλάκα Είναι η πιο παλιά συνοικία της Αθήνας, στους ΒΔ πρόποδες της Ακρόπολης. Υπάρχουν πολλές εκδοχές για την προέλευση του ονόματός της. Σύμφωνα με τον Δ. Καμπούρογλου στο σημείο που η οδός Θέσπιδος τέμνεται από τις οδούς Αδριανού και Τριπόδων υπήρχε μία μεγάλη άσπρη πλάκα, η οποία έδωσε το όνομα στη περιοχή. Σύμφωνα με τον Κ. Μπίρη το όνομα προέρχεται από την αρβανίτικη λέξη «πλάκ’» που σημαίνει παλαιός και τη συνοικία αυτή την αποκαλούσαν «πλιάκα Αθήνα», δηλαδή παλιά Αθήνα. Η περιοχή κατοικήθηκε στα τέλη του 16ου αιώνα από Αρβανίτες της Αργοναυπλίας και από αυτούς τους Αθηναίους, κατοίκους της Πλάκας, προκύπτει, κατά μία εκδοχή, και η ονομασία «Γκάγκαρος» που σήμερα σημαίνει τον γνήσιο Αθηναίο.
19. Πολύγωνο Eίναι η συνοικία απέναντι από τη Σχολή Ευελπίδων (τα σημερινά Δικαστήρια). Η ονομασία της προήλθε από την οθωνική εποχή, όταν τις Κυριακές και τις γιορτές στηνόταν εκεί μία ξύλινη πολυγωνική εξέδρα και έπαιζε η στρατιωτική μπάντα, προσελκύοντας και διασκεδάζοντας τους Αθηναίους όλων των κοινωνικών τάξεων.
20. Ρουφ Συνοικία που βρίσκεται στο δυτικό σημείο της πόλης. Οφείλει το όνομά της στο επώνυμο του Βαυαρού Λουδοβίκου Ρουφ που συνόδευε τον Όθωνα και την Αμαλία και ο οποίος είχε αγοράσει εκεί ένα μεγάλο κτήμα και ίδρυσε ένα βουστάσιο. Μέσα στο αγρόκτημα έχτισε και ένα μικρό εξοχικό πύργο που έγινε γνωστός ως «Πυργάκι της Αμαλίας», και αυτό επειδή το βασιλικό ζεύγος στάθμευε εκεί κατά τον περίπατό του στον Ελαιώνα.
Πριν από μερικές δεκαετίες το άκουσμα Ρουφ είχε ταυτιστεί με την υποβάθμιση και της βιοτεχνίες που ευδοκιμούσαν στην περιοχή. Τώρα στην καθομιλουμένη φέρνει στο νου ένα νυχτερινό κέντρο με το ίδιο όνομα και φυσικά το περιβόητο βαγόνι-αμαξοστοιχία «Το τρένο στου Ρουφ».
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΤΟ ΕΞΑΓΡΙΩΣΑΝ, ΛΕΕΙ ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ
Θύμα βασανισμού το πιτ μπουλ πριν τις επιθέσεις στο βενζινάδικο
Νέα τροπή στην υπόθεση του πιτ μπουλ το οποίο επιτέθηκε και τραυμάτισε εννέα άτομα σε βενζινάδικο πριν πέσει νεκρό από πυρά στο Νέο Ρύσιο Θεσσαλονίκης δίνει αυτόπτης μάρτυρας του περιστατικού με επιστολή του σε φιλοζωικό σύλλογο.
Ο μάρτυρας, ο οποίος δεν κατέθεσε στην αστυνομία, έστειλε μήνυμα στο φιλοζωικό σύλλογο του Δήμου Κορδελιού -Ευόσμου «Η Στοργή» καταγγέλλοντας ότι υπάλληλος του συγκεκριμένου βενζινάδικου κακοποίησε το κουτάβι ρίχνοντάς του για αρκετή ώρα νερό με το πιεστικό του πλυντηρίου, με αποτέλεσμα να το εξαγριώσει. «Το σκυλί του επιτέθηκε αλλά επειδή ήταν πολύ μωρό, κουτάβι, δεν ήξερε να δαγκώνει και να κλειδώνει τις σιαγόνες του όπως ένας ενήλικος σκύλος» αναφέρει ο μάρτυρας.
Σύμφωνα με τα όσα είδε, ο μάρτυρας καταγγέλλει ότι ακόμα και όταν έφθασε στο βενζινάδικο η αστυνομία και η πυροσβεστική, συνεχίστηκε η κακοποίηση του σκύλου με κλωτσιές, αγριεύοντας τον ακόμα περισσότερο. Μόνο μια αστυνομικίνα κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη του, η οποία ηρέμησε τον σκύλο με χάδια, και ζήτησε από τους συναδέλφους της να καλέσουν τη φιλοζωική.
Ο μάρτυρας αναφέρει ότι τη στιγμή που το σκυλάκι, ήρεμο πια, βρισκόταν στα χέρια της αστυνομικίνας, κάποιοι το κλότσησαν ξανά.Τότε το σκυλάκι ξέφυγε από τα χέρια της και επιτέθηκε για δεύτερη φορά. Ένας αστυνομικός το πυροβόλησε στο πόδι και στη συνέχεια το σκότωσε χτυπώντας το με το όχημα της Πυροσβεστικής.
Ακολουθεί η μαρτυρία του αυτόπτη που δημοσίευσε στη Σελίδα που διαθέτει στο Facebook ο φιλοζωικός σύλλογος του Δήμου Κορδελιού -Ευόσμου «Η Στοργή».
«Κύριοι, όσον αφορά στην επίθεση του σκύλου σε 9 άτομα στη Θεσσαλονίκη, σας παραθέτω την αλήθεια. Η επίθεση εξελίχθηκε στο βενζινάδικο ακριβώς απέναντι από την δουλειά μου στον δρόμο Θεσσαλονίκη- Μηχανιώνα.
Πρόκειται για ένα πιτ μπουλ, κουτάβι το οποίο προφανώς το πέταξαν, δεν το ήθελαν και το σκυλί βρέθηκε για κακή του τύχη έξω από το βενζινάδικο.
Εκεί ο υπάλληλος του πλυντηρίου το θεώρησε αστείο να πετάει με το πιεστικό νερό με μανία στον σκύλο με αποτέλεσμα να το νευριάσει. Το τυραννούσε συνέχεια με το πιεστικό μέχρι που τα κατάφερε να το αγριέψει. Το σκυλί του επιτέθηκε αλλά επειδή ήταν πολύ μωρό, κουτάβι, δεν ήξερε να δαγκώνει και να κλειδώνει τις σιαγόνες του όπως ένας ενήλικος σκύλος.
Οι υπόλοιποι θεώρησαν σωστό να καλέσουν την αστυνομία, η αστυνομία την αντιτρομοκρατική και τέλος την πυροσβεστική. Όταν λοιπόν πλάκωσαν όλοι αυτοί, αυτό που ήξεραν να κάνουν καλά ήταν να "καραγουστάρουν" να τυραννάνε και να φέρονται σαδιστικά στον σκύλο (πολλές κλοτσιές) και να τον αγριεύουν περισσότερο.
Εκτός από μια γυναίκα αστυνομικό η οποία πλησίασε με νερό κι τροφή και κέρδισε την εμπιστοσύνη του σκύλου και περίμενε από τους συνάδελφους της να ειδοποιήσουν την φιλοζωική που είναι δίπλα στην Περαία.
Αντί όμως να περιμένουν ωραία και ήσυχα να έρθει η φιλοζωική και εφόσον η γυναίκα τον είχε ηρεμήσει και τον χάιδευε τον σκύλο, προτίμησαν για άλλη μια φορά να κλοτσάνε και να βασανίζουν το σκυλάκι, το οποίο και ξέφυγε από τα χέρια της αστυνομικίνας και ξαναεπιτέθηκε.
Εκεί λοιπόν ένας μπάτσος το πυροβόλησε στο πόδι και για να μην ακουστεί ο πυροβολισμός πέρασε επάνω από τον σκύλο το πυροσβεστικό όχημα και τον έλιωσε.
Ήρθε η φιλοζωική και έπαθε σοκ. Την συνέχεια την γνωρίζετε. Ακόμη είμαστε σοκαρισμένοι και καταστεναχωρεμένοι εμείς που είδαμε όλη την φάση από την αρχή ως το τέλος. Ένοιωσα την ανάγκη να πω την αλήθεια κάπου όπου θα καταλάβουν, κάπου όπως εσείς.
Αυτή είναι η πάσα αλήθεια. Παρακαλώ όπως κοινοποιήσετε να λάμψει η αλήθεια προς όλους τους σαδιστές που διασκεδάζουν βασανίζοντας τα ζώα. Ευχαριστώ.
Επαναλαμβάνω. Ήταν κουτάβι και μάλιστα παρατημένο και βασανισμένο. Έψαχνε να επιβιώσει και λίγη θαλπωρή αλλά δυστυχώς γνώρισε την απόλυτη κακία και τον σαδισμό των δίποδων κτηνών»
Σύμφωνα με τα όσα είδε, ο μάρτυρας καταγγέλλει ότι ακόμα και όταν έφθασε στο βενζινάδικο η αστυνομία και η πυροσβεστική, συνεχίστηκε η κακοποίηση του σκύλου με κλωτσιές, αγριεύοντας τον ακόμα περισσότερο. Μόνο μια αστυνομικίνα κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη του, η οποία ηρέμησε τον σκύλο με χάδια, και ζήτησε από τους συναδέλφους της να καλέσουν τη φιλοζωική.
Ο μάρτυρας αναφέρει ότι τη στιγμή που το σκυλάκι, ήρεμο πια, βρισκόταν στα χέρια της αστυνομικίνας, κάποιοι το κλότσησαν ξανά.Τότε το σκυλάκι ξέφυγε από τα χέρια της και επιτέθηκε για δεύτερη φορά. Ένας αστυνομικός το πυροβόλησε στο πόδι και στη συνέχεια το σκότωσε χτυπώντας το με το όχημα της Πυροσβεστικής.
Ακολουθεί η μαρτυρία του αυτόπτη που δημοσίευσε στη Σελίδα που διαθέτει στο Facebook ο φιλοζωικός σύλλογος του Δήμου Κορδελιού -Ευόσμου «Η Στοργή».
«Κύριοι, όσον αφορά στην επίθεση του σκύλου σε 9 άτομα στη Θεσσαλονίκη, σας παραθέτω την αλήθεια. Η επίθεση εξελίχθηκε στο βενζινάδικο ακριβώς απέναντι από την δουλειά μου στον δρόμο Θεσσαλονίκη- Μηχανιώνα.
Πρόκειται για ένα πιτ μπουλ, κουτάβι το οποίο προφανώς το πέταξαν, δεν το ήθελαν και το σκυλί βρέθηκε για κακή του τύχη έξω από το βενζινάδικο.
Εκεί ο υπάλληλος του πλυντηρίου το θεώρησε αστείο να πετάει με το πιεστικό νερό με μανία στον σκύλο με αποτέλεσμα να το νευριάσει. Το τυραννούσε συνέχεια με το πιεστικό μέχρι που τα κατάφερε να το αγριέψει. Το σκυλί του επιτέθηκε αλλά επειδή ήταν πολύ μωρό, κουτάβι, δεν ήξερε να δαγκώνει και να κλειδώνει τις σιαγόνες του όπως ένας ενήλικος σκύλος.
Οι υπόλοιποι θεώρησαν σωστό να καλέσουν την αστυνομία, η αστυνομία την αντιτρομοκρατική και τέλος την πυροσβεστική. Όταν λοιπόν πλάκωσαν όλοι αυτοί, αυτό που ήξεραν να κάνουν καλά ήταν να "καραγουστάρουν" να τυραννάνε και να φέρονται σαδιστικά στον σκύλο (πολλές κλοτσιές) και να τον αγριεύουν περισσότερο.
Εκτός από μια γυναίκα αστυνομικό η οποία πλησίασε με νερό κι τροφή και κέρδισε την εμπιστοσύνη του σκύλου και περίμενε από τους συνάδελφους της να ειδοποιήσουν την φιλοζωική που είναι δίπλα στην Περαία.
Αντί όμως να περιμένουν ωραία και ήσυχα να έρθει η φιλοζωική και εφόσον η γυναίκα τον είχε ηρεμήσει και τον χάιδευε τον σκύλο, προτίμησαν για άλλη μια φορά να κλοτσάνε και να βασανίζουν το σκυλάκι, το οποίο και ξέφυγε από τα χέρια της αστυνομικίνας και ξαναεπιτέθηκε.
Εκεί λοιπόν ένας μπάτσος το πυροβόλησε στο πόδι και για να μην ακουστεί ο πυροβολισμός πέρασε επάνω από τον σκύλο το πυροσβεστικό όχημα και τον έλιωσε.
Ήρθε η φιλοζωική και έπαθε σοκ. Την συνέχεια την γνωρίζετε. Ακόμη είμαστε σοκαρισμένοι και καταστεναχωρεμένοι εμείς που είδαμε όλη την φάση από την αρχή ως το τέλος. Ένοιωσα την ανάγκη να πω την αλήθεια κάπου όπου θα καταλάβουν, κάπου όπως εσείς.
Αυτή είναι η πάσα αλήθεια. Παρακαλώ όπως κοινοποιήσετε να λάμψει η αλήθεια προς όλους τους σαδιστές που διασκεδάζουν βασανίζοντας τα ζώα. Ευχαριστώ.
Επαναλαμβάνω. Ήταν κουτάβι και μάλιστα παρατημένο και βασανισμένο. Έψαχνε να επιβιώσει και λίγη θαλπωρή αλλά δυστυχώς γνώρισε την απόλυτη κακία και τον σαδισμό των δίποδων κτηνών»
ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ – ΣΤΑΥΡΟΙ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ
Ένα απίστευτο φαινόμενο λαμβάνει χώρα στην Αγία Σοφία. Πάνω από τους ασβεστωμένους τοίχους εμφανίζονται σταυροί! Το παράδοξο για όλους εμάς που δεν κατέχουμε την τέχνη της αγιογραφικής είναι ότι τα ψηφιδωτά καλύφθηκαν από παχύ στρώμα ασβέστη (περίπου δύο δάχτυλα), όπως φαίνεται και σε συγκεκριμένη φωτογραφία, για να καλύψουν τα χριστιανικά σύμβολα και επάνω στον ασβέστη εμφανίστηκαν αυτοί οι σταυροί.
Και δίκαια αναρωτιέται ο επισκέπτης, αφού δεν τους έβαψε μετέπειτα κάποιος, είναι δυνατόν να «πότισαν» από τον τοίχο μέχρι την εξωτερική στρώση του σοβά; Και γιατί να εμφανιστούν μόνο οι σταυροί και να μην εμφανιστούν και οι υπόλοιπες τοιχογραφίες-αγιογραφίες, οι οποίες είναι και σε ψηφιδωτή μορφή (δηλαδή αποκλείεται ο «τυχαίος» εμποτισμός, αφού το επιστρωθέν υλικό είναι ψηφίδα);
Ακόμη όμως και εάν επρόκειτο για καλυμμένες με σοβά αγιογραφίες, αποτελεί πολύ παράδοξο γεγονός να μην φαίνονται με γυμνό μάτι, αλλά να αποτυπώνονται στον φωτογραφικό φακό! Τότε έχουμε μία παραδοξότητα, που ίσως θα πρέπει να ελεγχθεί.. Αγιογράφος, που έχει εργαστεί και σε ψηφιδωτές εικόνες, λέει χαρακτηριστικά:
«Για να καταλάβετε μιλάμε για ένα αδρανές υλικό π.χ. πέτρα (όπως τα ψηφιδωτά) είναι αδύνατον να αποδώσει χρώμα ως χημική αντίδραση στον νωπό σοβά (όχι και μόνο εμπεριέχει ασβέστη) ώστε να απεικονίσει το σχήμα Σταυρού»… Οι σταυροί όπως όλοι παρατηρούμε είναι ορθόδοξοι (ισοσκελείς) βυζαντινοί και αποτελούν σύγχρονο φαινόμενο (των τελευταίων μηνών…).
Για την περίπτωση που πρόκειται για μεταλλικούς σταυρούς που οξειδώθηκαν, αγιογράφος είπε: «Και όπως και εσείς θα γνωρίζετε το σίδερο με συνδυασμό με το πέρασμα του χρόνου και τις ατελείωτες καιρικές συνθήκες προκαλεί οξείδωση και το κόκκινο χρώμα (σκουριά) απλώνεται σαν καρκίνωμα. Οπότε σε ένα αριστούργημα σε όλους τους τομείς σε καμία περίπτωση δεν θα βάλανε υλικό από σίδερο… Επίσης, αν μπορείτε να φανταστείτε, όλος ο Ναός και τα άλλα αρχιτεκτονικά κτίσματα σε όλης της Βυζαντινής Περιόδου αποτελείται από κομμάτια κεραμικών, ασβέστη, ποταμίσια άμμος, χαλίκι και ατελείωτα… αυγά!
Αξίζει όμως να σταθούμε και στην περίπτωση της μη συμμετρίας των σταυρών με τα υπόλοιπα (μεταγενέστερα προφανώς) ισλαμικά σχήματα. Και αυτή η μη συμμετρία προδίδει πως καμία σχέση δεν έχουν οι σταυροί με την μετέπειτα διακόσμηση του ναού. Κανείς αγιογράφος δεν θα καλλιτεχνούσε παραβιάζοντας την λογική της καλαισθησίας, πόσο δε μάλλον στην περίπτωση του Ναού της Αγίας Σοφίας που αποτελούσε (και συνεχίζει να αποτελεί) πραγματικό κόσμημα στον χώρο της τέχνης και της αρχιτεκτονικής.
Πώς εξηγείται όμως πως οι σταυροί βρίσκονται παντού μέσα στην Αγία Σοφία και συγκεκριμένα στα τέσσερα θολωτά σημεία; Κάποιοι μιλούν για θαύμα…(στην φωτογραφία βλέπετε το αρκετά μεγάλο πάχος του σοβά, που φρόντισαν να βάλουν οι Τούρκοι για σειρά εκατονταετιών, προκειμένου να αποκρύψουν με απόλυτη βεβαιότητα τις αγιογραφίες και τα ψηφιδωτά του Ναού της Αγίας Σοφίας).
Γράφτηκε από τον Kώστας Μπούρας
Σταθερές αλλά σε χαμηλά επίπεδα κυμαίνονται οι τιμές του λαδιού το τελευταίο διάστημα, σύμφωνα με συνεταιριστές της Τριφυλίας, κάνοντας έτσι δύσκολη την κατάσταση για τον αγροτικό κόσμο, σε μια χρονιά που η παραγωγή έχει σημειώσει κατακόρυφη πτώση. Οι τιμές το τελευταίο διάστημα κυμαίνονται μεταξύ 2,40 – 2,50 ευρώ το κιλό και αυτές διαμορφώνονται με κύριο γνώμονα την ποιότητα του λαδιού.
Ωστόσο, όπως μας επισήμαναν, υπάρχει ζήτηση για ελαιόλαδο και αυτό δημιουργεί προσδοκίες ότι ίσως να υπάρξει μικρή ανοδική τάση μέσα στην εβδομάδα που έρχεται, κατά την οοποία αναμένονται να γίνουν νέες αγοραπωλησίες.
Χαρακτηριστικό πάντως είναι ότι η ελαιοσυγκομιδή στις περισσότερες περιοχές έχει ξεπεράσει το 50% -νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, αφού δεν υπάρχει μεγάλη παραγωγή. Το μόνο θετικό είναι ότι υπάρχουν καλές αποδόσεις αλλά αυτές δεν αρκούν για να καλύψουν την σημαντική μείωση που υπάρχει.
Η χρονιά όπως μας επισήμανε ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Γαργαλιάνων Τάσος Προσηλιακόςείναι από τις χειρότερες που έχουν υπάρξε , αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Οι τιμές έχουν διαμορφωθεί στα 2,45 – 2,5 ευρώ το κιλό. Με αυτή την τιμή οι παραγωγοί δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα, με δεδομένο ότι η παραγωγή είναι πολύ μικρή και δεν βγάζουν λάδι. Είναι ίσως η χειρότερη χρονιά. Τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Πλέον ελπίζουμε σε μια καλύτερη παραγωγή τη νέα περίοδο. Στο λάδι υπάρχει ζήτηση, αλλά δεν ξέρουμε γιατί οι τιμές κρατιούνται τόσο χαμηλά. Ελπίζουμε μέσα στην εβδομάδα να έχουμε κάτι καλύτερο. Θα εξαρτηθεί από τις πράξεις που θα γίνουν από την Δευτέρα και μετά».
Ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Βάλτας Δημήτρης Αντωνόπουλος υπογράμμισε: «Η πτώση στην παραγωγή είναι πολύ μεγάλη. Ξεπερνά το 50%. Χαρακτηριστικό είναι ότι μέχρι τώρα έχουν μαζευτεί το 60% των ελιών της περιοχής -νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, αφού δεν υπάρχει καρπός στα δέντρα. Είναι μια χρονιά δύσκολη και από πλευρά παραγωγής και από πλευράς τιμής. Οι τιμές είναι σταθερές από το ξεκίνημα -σχεδόν μεταξύ 2,40 – 2,50 ευρώ το κιλό, ανάλογα με την ποιότητα, καθώς φέτος έχουμε κάποια λάδια που βγαίνουν λίγο βαριά. Ευελπιστούμε τα πράγματα να πάνε καλύτερα στην συνέχεια και να ανακάμψουν. Το σίγουρο είναι ότι οι τιμές αυτές είναι πολύ χαμηλές, ειδικά φέτος που δεν έχει παραγωγή. Ετσι μιλάμε για μια πολύ άσχημη χρονιά. Πάντως πολλοί παραγωγοί δεν πουλάνε τα λάδια τους περιμένοντας κάτι καλύτερο από την αγορά».
Κ.Μπ.Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/agrotika/item/31172-times-elaioladou
Δωδεκάχρονος αυτοπυροβολήθηκε με την καραμπίνα του παπού του
Τραγικό θάνατο βρήκε ένα 12χρονο αγοράκι στη Νίκαια της Λάρισας. Όλα έγιναν το βράδυ της Τετάρτης. Ο 12χρονος περιεργαζόταν την κυνηγετική καραμπίνα του παππού του μαζί με τον 14χρονο αδελφό του. Για άγνωστο λόγο το όπλο εκπυρσοκρότησε και το παιδί τραυματίστηκε θανάσιμα.
Αμέσως ειδοποιήθηκε το ΕΚΑΒ, το οποίο μετέφερε το παιδί στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του. Προανάκριση για το θλιβερό περιστατικό διεξάγει η Αστυνομική Διεύθυνση Λάρισας.
Μια περίεργη υπόθεση παραβίασης των προσωπικών δεδομένων περισσοτέρων από 13.000 γυναικών και ανήλικων κοριτσιών διερευνά η Ασφάλεια Κέρκυρας, μετά τη σύλληψη ενός 58χρονου που κατηγορείται ότι φωτογράφιζε εν αγνοία τους γυναίκες στους δρόμους της πόλης.
Ο 58χρονος Έλληνας εντοπίστηκε μετά την καταγγελία μιας 27χρονης που αντιλήφθηκε ότι την έβγαλε φωτογραφία με το κινητό του, ενώ επιβιβάζονταν σε ένα λεωφορείο στην πόλη της Κέρκυρας.
Άνδρες της Ομάδας ΔΙ.ΑΣ. συνέλαβαν τον «φωτογράφο», κατέσχεσαν το κινητό του και τον οδήγησαν στην Ασφάλεια, όπου βρέθηκε πάνω του άλλο ένα κινητό.
Στις εσωτερικές μνήμες των δύο κινητών ήταν αποθηκευμένες 3.500 φωτογραφίες γυναικών και ανήλικων κοριτσιών, που εμφανώς αγνοούσαν ότι κάποιος τους τραβούσε φωτογραφία.
Σε έρευνα που ακολούθησε στην κατοικία του υπόπτου, βρέθηκαν και δυο USB στα οποία είχε αποθηκεύσει άλλες 9.500 φωτογραφίες με ανάλογο περιεχόμενο!
Τα αρχεία κατασχέθηκαν και οι αστυνομικοί προσπαθούν να ταυτοποιήσουν τα ανυποψίαστα θύματα για να τα ενημερώσουν.
Ο 58χρονος οδηγήθηκε στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Κέρκυρας που τον παρέπεμψε να δικαστεί στο αυτόφωρο με την κατηγορία της παραβίασης προσωπικών δεδομένων.
Ο 58χρονος Έλληνας εντοπίστηκε μετά την καταγγελία μιας 27χρονης που αντιλήφθηκε ότι την έβγαλε φωτογραφία με το κινητό του, ενώ επιβιβάζονταν σε ένα λεωφορείο στην πόλη της Κέρκυρας.
Άνδρες της Ομάδας ΔΙ.ΑΣ. συνέλαβαν τον «φωτογράφο», κατέσχεσαν το κινητό του και τον οδήγησαν στην Ασφάλεια, όπου βρέθηκε πάνω του άλλο ένα κινητό.
Στις εσωτερικές μνήμες των δύο κινητών ήταν αποθηκευμένες 3.500 φωτογραφίες γυναικών και ανήλικων κοριτσιών, που εμφανώς αγνοούσαν ότι κάποιος τους τραβούσε φωτογραφία.
Σε έρευνα που ακολούθησε στην κατοικία του υπόπτου, βρέθηκαν και δυο USB στα οποία είχε αποθηκεύσει άλλες 9.500 φωτογραφίες με ανάλογο περιεχόμενο!
Τα αρχεία κατασχέθηκαν και οι αστυνομικοί προσπαθούν να ταυτοποιήσουν τα ανυποψίαστα θύματα για να τα ενημερώσουν.
Ο 58χρονος οδηγήθηκε στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Κέρκυρας που τον παρέπεμψε να δικαστεί στο αυτόφωρο με την κατηγορία της παραβίασης προσωπικών δεδομένων.